luni, 20 mai 2013

Să îl ajutăm pe Ștefan!

Mami şi tati îmi mai spun şi Pisoiaş pentru că atunci când mă ţin în braţe şi mă alintă eu sunt cel mai fericit. Pe 16 februarie 2013, Doamne Doamne a făcut posibil ca visul lui mami şi al lui tati să se împlinească; atunci am venit eu pe lume. Aveam doar 2800g şi 48,5 cm lungime. Prima mea zi de viaţă a adus pe lângă fericirea şi bucuria părinţilor mei şi începutul acestei poveşti triste. La scurt timp de la naştere am înţeles că va mai trece ceva timp până când voi putea să mă bucur şi eu de copilărie şi când voi putea să fiu şi eu la fel ca ceilalţi copii. Icterul precoce a fost semnalul de început. La 6 zile am fost internat la Spitalul de Urgenţă pentru Copii M.S. Curie cu diagnosticul de sindrom colestatic neonatal. Pur şi simplu ficăţelul meu nu vroia să funcţioneze corect. Doctorii de aici au avut grijă de mine, m-au hrănit şi prin perfuzii şi m-au pus „pe picioare” însă culoarea mea palidă nu dispărea deloc, iar icterul a devenit obstructiv cu diagnosticul prezumtiv de hipoplazie şi paucitate ductulară. Destul de complicat. Doctorul pediatru mi-a recomandat să fac o investigatie chirurgicala si o biopsie hepatică pentru a confirma diagnosticul. Aşa că la varsta de 2 luni, doctorii m-au ajutat să adorm cam 5 ore timp în care am visat frumuseţile copilăriei mele viitoare. În acest timp doctorii care m-au operat au descoperit că nu aveam căi biliare externe şi prin urmare au pus în practică procedura Kasai prin care mi-au legat intestinul direct la ficăţel pentru a ajuta lichidul biliar să se scurgă (această operaţie nu mă vindecă, ci doar îmi prelungeşte viaţă). Operaţia a avut succes însă evoluţia mea nu a fost la fel de bună. Starea mea de sănătate nu este stabilă (am fost diagnosticat cu angiocolită acută- inflamarea căilor biliare, falimentul creşterii, pe lângă hepatita neonatală cu hipoplazie ductulară și fibroză hepatică). A sosit în cele din urmă şi rezultatul biopsiei efectuate în timpul operaţiei. Aceasta a dat verdictul. Medicii de la Centrul de Boli digestive şi Transplant Hepatic de la Fundeni au hotărât că singurul lucru care mă poate ajuta să mă joc cu copiii este un transplant urgent de ficat. Din păcate, statul acoperă doar o parte din costurile pe care le presupune un transplant de ficat. Încă nu ştim clinica care mă va primi, însă cu siguranţă VIAŢA MEA VALOREAZĂ MAI BINE DE 100.000 EUR. (În afară de costul operaţiei, mai sunt costurile de transport, costurile evaluărilor preoperatorii, costul testelor de compatibilitate, costul controalelor si medicamentelor post-operatorii, costurile de operaţie şi spitalizare ale donatorului). De asemenea, trebuie să mă hrănesc cu o formulă specială de lapte pentru bebeluşii cu ficăţelul bolnav. O cutie de Heparon de 400 g costă 200 ron, iar eu mănânc 10 cutii pe lună. În prezent, deşi starea mea de sănătate nu este foarte bună şi în ciuda faptului că nu am reuşit să cresc foarte mult (am doar 3800 g şi 56 cm la 3 luni) sunt un băieţel voinicel, vesel şi jucăuş şi pe deasupra optimist. In fiecare zi le spun lui mami si tati că mă voi face bine curând. Vă rog să mă ajutaţi să-mi ţin această promisiune faţă de părinţii mei şi să alung de pe chipurile lor lacrimile şi tristeţea. Va rog ajutaţi-ne ca să fim fericiţi ca în prima mea zi de viaţă. Contact & Donatii BRD LEI: RO81BRDE426SV58244854260 EURO: RO77BRDE426SV58244934260 deschise la BRD GROUPE SOCIETE GENERAL, SUCURSALA EC DELFIN pe numele ANDREESCU RALUCA. Contact: Andreescu Raluca: +40 722 382 793; Andreescu Gabriel: +40 726 307 840 BCR LEI: RO68RNCB0318057562050001 BCR EURO: RO52RNCB0316057562050001 deschise la BCR SUCURSALA FERDINAND pe numele ANDREESCU RALUCA © Stefan Andreescu 2013

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu