joi, 17 aprilie 2014

Marius Ianuș: Drumul Crucii– (1) Date ”tehnice”

Dimensiunile Crucii: lungime – 307 cm, lățime 170 cm (a fost măsurată exact la București), lățimea scândurii – aproximativ 17 cm (la ochi). grosimea scândurilor – doi centimetri (la fel). Scânduri din lemn de brad sau molid. Durata Pelerinajului: 17 Martie – 16 Aprilie 2014. Nu am mers Duminica și în Sărbători. Au fost și două opriri în celelalte zile – am stat sâmbătă 5 Aprilie la București, pentru că pe 4 a fost ziua fetiței mele, pe care am văzut-o pe 5, și o lansare de carte a mea. Am stat vineri 11 Aprilie și sâmbătă 12 Aprilie la Mănăstirea Moglănești (Toplița), și la îndemnul Părintelui Onisim, așteptând să mai treacă ploaia. Vremea: pe primul braț al Crucii mele ploile m-au ocolit, în chip minunat. Pur și simplu ploua (și ningea – la Moldova-Sulița) noaptea și în Sărbători. Pe al doilea braț, și mai ales în ultimele patru zile de mers, am avut ploi zdravene, ba chiar și ninsoare. Poate unde am scurtat acest braț al Crucii (pe care îl plănuiam inițial ca fiind de la Cluj la Iași). Dar Părintele Onisim m-a avertizat că spre finalul drumului or să-mi vină și ceva încercări. Traseul: Moldova-Sulița – Pojorâta – Vatra Dornei – Păltiniș – Bilbor – Toplița – Tușnad – Sfântu Gheorghe – Prejmer – Săcele – Breaza – București (Piața Aviatorilor) – cu autobuzul la Târgu Mureș – Târgu Mureș – Reghin – Toplița – Petru Vodă – Humulești. (Nu am intrat în Gheorgheni și în Brașov, din motive personale, dar și dintr-un Cuvânt al Domnului, dar în mod cert binecuvântarea pelerinajului meu a atins și aceste orașe.) Peste 700 de kilometri. Susținători: cel mai mare susținător al meu a fost domnul regizor Nicolae Mărgineanu, căruia îi doresc o mare binecuvântare a Măicuții Domnului, asupra vieții lui și asupra vieților celor dragi lui. Și vă invit să urmăriți pe internet câteva din filmele sale: Binecuvântată fii, închisoare!, Părintele Arsenie Boca, omul Lui Dumnezeu, Privește înainte cu mânie. M-au mai sprijinit de-a lungul drumul meu, în ordinea în care i-am întâlnit: Părintele Zosima, de la Mănăstirea Moldova-Sulița, Costică de la Marginea, Părintele Ovidiu (preot acum, înaintea hirotonirii atunci) de la Dărmănești, Maica Nectaria de la Mănăstirea Păltiniș, Dumitru de la Glodu, Mariana, Ilie și Valeria de la Toplița și Gheorgheni, Maica Miriam și obștea Mănăstirii Izvorul Mureșului, Costel, Diana Șandru și familia ei de la Breaza, Profesorul Constantin ”Monșer” Giurgincă, de la Breaza, Costel, pustnicul necanonic, Părintele Constantin de la Bărcănești, Maica Iustina/Ieronima de la Mănăstirea Țigănești (și întreaga obște a acestei preafrumoase mănăstiri), călugărul care nu mi-a spus numele de la Otopeni, Ciprian Voicilă, Daniela Șontică și Daniel Focșa, lansatorii mei de la București, Librăria Predania, din același oraș, Iulian Boldea, Dumitru Buda și Amalia Buda de la Târgu Mureș, Părintele Onisim, Maica Ecaterina și întreaga obște de la Moglănești, omul care nu mi-a spus numele său de la benzinăria din Tulgheș (o fi Emilian, cel care caută informații despre mine pe internet?), Gabriela și copiii ei, Ana și copiii ei, Cosmina-Maria, Alina-Maria, Cornel, Maica Justina și obștea Mănăstirii Paltin, Iarina-Maria, David-George și părinții lor, Dumitru, nu mai știu de unde, Vasile de la Humulești, cu toți ai săi și obștii Mănăstirii Acoperământul Maicii Domnului de la Vatra Dornei (pe care am uitat, eu știu de ce, să o trec la rândul ei). Fără aceștia pelerinajul meu ar fi fost mult, mult mai greu. Le mulțumesc și Fratelui Vasile, Fratelui Ciprian, Sorei Anomismia și Fratelui Gabriel, care au postat trimiteri la pelerinajul meu sau la lansarea cărților mele pe blogurile lor. Ilustrații: Mai jos găsiți câteva imagini din pelerinaj. Dar relatarea abia începe. 1. Către Panaci, prima imortalizare a unui moment de odihnă:
2. Între Glod și Bilbor, pe Șaua Aluniș – Vămanu, la 1277 metri altitudine, la o cruce pusă de un credincios din Bilbor:
3. Plăcuța care atestă altitudinea locului menționat mai sus:
4. O să vă povestesc eu mai încolo ce e cu focul ăsta:
5. Pe Valea Prahovei:
6. La București. Fotografie făcută de domnul Nicolae Mărgineanu:
7. Domnul regizor Nicolae Mărgineanu, fotografiat, lângă Cruce, de mine:
8. Scriu la povestea Drumului Crucii mele, pe care o veți citi curând, poate pe acest blog, poate în presă, poate și-și, la Mănăstirea Doamnei, Moglănești, Toplița:
9. Am călătorit cu o singură pereche de papuci (cumpărați la mâna a doua). De fapt, m-am ambiționat să fac asta, pentru că la Toplița, pe al doilea braț al pelerinajului, aș fi putut (și poate că ar fi trebuit) să-mi iau niște cizme de cauciuc… Știind însă că voi da crucea, am hotărât să rămân și eu cu o amintire a pelerinajului – acești papuci:
10. Poate cea mai grea încercare a drumului, ninsoarea de pe muntele dintre Petru Vodă și Pipirig. În această poză nu puteți vedea toată grozăvia ei, pentru că atunci când s-a întețit, din pricina frigului, cu mâinile înghețate, nu mai puteam să scot aparatul foto din rucsac. De fapt, nu mai puteam nici măcar să deschid fermoarul de la buzunarul fâșului, așa că îi rugam pe cei care mă opreau să își ia singuri pliante din buzunarul meu:
11. Harta pelerinajului. Dar este o hartă conjuncturală. Pe Adevărata hartă a României, cea a României Mari, crucea mea e chiar în mijlocul țării:
12. Pliantul pe care l-am împărțit pe drum: descărcați.

Un comentariu:

  1. Orice cuvant e de prisos.Sa va dea Dumnezeu in viata dupa cum meritati.Nu stiu cati dintre noi am fi putut,sau am fi avut curajul sa facem ce ati facut dumneavoastra.Sa va rasplateasca Dumnezeu dupa efortul si credinta dumneavoastra.

    RăspundețiȘtergere