luni, 16 mai 2011

Marturie despre ajutorul grabnic al Sfantului Nectarie



Ma numesc Romaniuc Loredana Isabelle si la inceputul anului 2010, in februarie m-am imbolnavit. Pana atunci fusesem sanatoasa vreme indelungata, fara nicio problema grava de sanatate, doar ocazional mici raceli care treceau repede. Din februarie si pana in septembrie starea mea de sanatate a decazut considerabil pana la a ma aduce la disperare si la depresie. Aveam probleme mari cu stomacul. Nu mai puteam manca nimic decat fierturi. Nu reuseam sa mai dorm noaptea, aveam o stare de panica permanenta. De unde inainte avusesem un somn profund, acum aveam o stare de insomnie acuta, care nu se mai sfarsea. Aveam palpitatii tot timpul. Practic nu mai stiam ce sa fac ca sa ma simt si eu bine.
Initial m-am dus la doctor care nu si-a dat seama ce aveam, intrucat simptomele mele erau contradictorii. Am cheltuit 2000 ron pe analize fara ca sa aflu ce aveam si cum as putea sa-mi remediez starea de sanatate.
In conditiile acestea mi-am pierdut locul de munca.
Eram din ce in ce mai deprimata si mai nelinistita pentru ca zilele treceau si ma simteam tot mai slabita, iar in rarele cazuri cand eram chemata la un interviu pentru un loc de munca, nu puteam face fata pentru ca nu ma puteam concentra.

De vreo doi ani ma tot gandeam sa ma spovesesc si sa ma impartasesc, dar amanam de fiecare data si gaseam diverse motive sa nu ma duc. Data fiind situatia care nu parea sa aiba rezolvare, m-am indreptat spre Dumnezeu si i-am cerut ajutorul. M-am dus de urgenta sa ma spovedesc. Apoi preotul mi-a dat canon urmand sa mai vin peste o luna sa ma spovedesc din nou.
Canonul cuprindea printre altele diferite rugaciuni, Psalmul 50 si 50 de metanii.

Ma gandeam cum am sa fiu in stare sa fac atitea rugaciuni si metanii cand eu abia ma tineam pe picioare. I-am cerut ajutorul lui Dumnezeu si indata ce ma apucam sa fac rugaciunile si metaniile starea mea fizica se imbunatatea impresionant. Pe parcursul citirii rugaciunilor, Psalmului 50 si metaniilor starea mea fizica devenea foarte buna si speranta revenea din nou.
Dandu-mi seama ca numai Dumnezeu ma poate ajuta cu adevarat m-am pus deci pe treaba si m-am rugat Maicii Domnului si lui Iisus Hristos sa ma ajute sa trec cu bine prin incercarea pe care mi-a dat-o Dumnezeu.

M-am rugat, de asemenea, sa ma indrume ca sa gasesc pe cineva care sa poata sa ma scoata din impas. La cateva zile dupa aceea am aflat de o doctorita care se ocupa si cu terapiile alternative pe baza de biorezonanta. M-am dus la ea si mi-a dat un tratament in 3 etape cu diverse produse naturiste si am inceput treptat sa ma simt mai bine. Tot timpul tratamentului si pana in ziua de azi am urmat canonul pe un an de zile pe care mi la dat preotul si starea mea de sanatate a inceput sa se imbunatateasca si sa se stabilizeze.
Am inceput deci sa-mi caut din nou loc de munca. La un moment dat cand ma rugam, a inceput sa-mi vina in minte numele sfantului Nectarie, de care stiam si la care ma mai rugasem si ma ajutase, dar nu stiu de ce de data asta pur si simplu n-am dat atentie si ma rugam inainte, fara sa ma rog sfantului Nectarie.

Incepusem sa citesc carti cu vietile sfintilor si sfaturile lor si frecventam magazinele cu carti si lucruri bisericesti la care gaseam tot ce-mi dorea inima in acest domeniu.
La un moment dat, intrand intr-un astfel de magazin, m-am dus spre standul de carti si undeva la vedere trona o carte mare pe care scria “Sfantul Nectarie – Minuni in Romania”. O iau si o deschid la intamplare si citesc cu uimire un titlu care spunea ca Sfantul Nectarie ajuta la gasirea unui loc de munca. Bineinteles, am citit imediat intrega marturie despre ajutorul dat de Sfantul Nectarie la gasirea unui loc de munca persoanei respective.
M-am gandit imediat ca acesta a fost un semn de la Dumnezeu si de la Sfantul Nectarie ca sa ma rog Sfantului sa ma ajute in aceasta privinta, dat fiind ca mie imi tot venise in minte numele lui inca de cateva saptamani bune in fiecare zi cand ma rugam. Am considerat asadar ca acesta era un semn palpabil si ca aceasta era voia lui Dumnezeu.
Am cumparat cartea despre minunile Sfantului Nectarie in Romania, pe care am citit-o in intregime si ca urmare, pe langa canonul dat de preotul meu duhovnic m-am pucat sa ma rog Sfantului Nectarie si sa citesc Acatistul lui in fiecare zi rugandu-ma sa ma indrume in gasirea unui loc de munca cat mai grabnic.

Peste vreo luna se facea un an de cand nu aveam loc de munca. Mi-era foarte greu sa ma intretin. Pot spune ca doar cu ajutorul lui Dumnezeu puteam trece cu bine de la o luna la alta, dar eram foarte stramtorata. Ma ajutau familia si prietenii. Era, deci, ceva de importanta vitala sa am un loc de munca.
Am aflat din cartea despre minunile Sfantului Nectarie ca la manastirea Radu Voda din Bucuresti se da mir sfintit de la candela lui, care ajuta oamenii bolnavi fizic si sufleteste. Ma gandeam cum sa ajung, ca eu eram in Focsani si drumul la Bucuresti ar fi fost scump pentru mine in momentul respectiv. Stateam foarte prost cu banii. Daca as fi fost chemata la un interviu pentru un loc de munca la Bucuresti as fi folosit drumul respectiv ca sa merg si la manastirea Radu Voda sa ma inchin si sa ma rog la mostele Sfantului si sa iau mir sfintit. Imi cautam de munca la Bucuresti pentru ca in Focsani nu gasisem nimic.

Din cartea cu minunile Sfantului Nectarie am aflat insa ca mult mai aproape de mine, in judetul Vrancea, aproximativ la 6 km de Focsani, la o biserica din Ghimicesti erau moastele sfantului Nectarie, deci nu mai era nevoie sa bat drumul pana la Bucuresti.
Am hotarat ca in duminica care venea sa ma duc la Ghimicesti sa ma rog la moastele Sfantului si sa iau mir sfintit de la candela lui de acolo.
Insa Dumenezeu a hotarat altfel. Imediat ce m-am gandit cu adevarat sa fac cele de mai sus, la citeva ore am fost contactata de o firma din Bucuresti care ma chema la interviu. Era intr-o joi si am stabilit interviul in lunea care urma astfel ca eu sa fiu duminica in Bucuresti, sa ma pot duce la liturghie la manastirea Radu Voda, unde sunt moastele Sfantului Nectarie.

Zis si facut. Am fost, m-am rugat la moastele Sfantului pentru sanatate si gasirea grabnica a unui loc de munca, apoi in ziua urmatoare am fost la interviu.
Din momentul in care am inceput sa ma rog Sfantului Nectarie si pana in momentul primirii raspunsului pozitiv la interviu au trecut doar 10 zile pe parcursul carora am avut doua interviuri.
Am fost sunata, in sfarsit, ca sa-mi pregatesc cele necesare angajarii.
I-am multumit din suflet Sfantului Nectarie si Maicii Domnului care m-au ajutat prin puterea lui Dumnezeu. I-am multumit, de asemenea, Domnului nostru Iisus Hristos la care ma rugam in fiecare zi.

Acum, ca ma invrednicise Domnul sa am un loc de munca, aparuse o noua problema. Nu aveam unde sa stau in Bucuresti si nici bani sa-mi inchiriez ceva.
M-am rugat in continuare la Sfantul Nectarie sa ma ajute cu gasirea unei locuinte linistite, curate si ieftine care sa fie utilata cu tot ce-mi era necesar.
Precizez ca tot timpul cand am fost la interviuri imi faceam timp inainte sau dupa sa merg la manastirea Radu Voda si sa ma rog la moastele Sfantului. In Bucuresti, pe timpul interviurilor, stateam la o prietena.
Urma sa semnez contractul de munca inainte cu o saptamana de venirea propriu-zisa la serviciu in Bucuresti. Urma sa-l semnez intr-o luni si m-am gandit sa vin de sambata ca sa prind duminica in Bucuresti si sa ma duc iar la moastele Sfantului Nectarie sa ma rog.
Asa am si facut. Urma sa plec marti la ora 11 dimineata inapoi la Focsani pentru ca semnarea contractului avea loc luni spre seara si nu mai aveam cand sa plec luni de la Bucuresti.
Sfantul Nectarie s-a dovedit a fi si de asta data un foarte grabnic ajutator, intrucat marti cand urma sa plec acasa, am aflat cu surprindere ca toate trenurile fusesera anulate si nu mai aveam cu ce sa plec inapoi, decat cu un personal la ora doua care facea 5 ore pe drum si cu un rapid la ora 20, care facea trei ore, ceea ce era mai convenabil pentru mine. Asa ca am optat pentru plecare la ora 20. Intre timp, daca tot n-aveam ce face, mi-a venit subit ideea sa dau telefon unei cunostinte la care nu apelasem niciodata ca s-o intreb daca nu stie pe cineva care ar vrea sa ma ia in gazda contra unei sume rezonabile pentru mine.
Imediat cunostinta mea mi-a zis ca stia pe cineva care cauta sa ia in gazda. A luat legatura cu persoana respectiva sa vada daca mai era valabila oferta si a primit raspuns pozitiv. Apoi am vorbit personal la telefon cu gazda si am cazut de acord sa ne vedem, dar era un impediment. Ea nu putea ajunge de la servici acasa decat pe la ora 19.30, iar eu aveam deja luat bilet la tren la ora 20.00 si zona unde locuia era departe de gara si nu puteam ajunge repede ca sa nu pierd trenul.

A ramas sa ne intilnim asa si urma sa ma las in voia lui Dumnezeu cu trenul, ca nu stiam ce as putea face. Dar ma rugam totusi Sfantului Nectarie si lui Dumnezeu sa ma ajute si de data asta, pentru ca nu mai aveam bani ca sa-mi iau alt bilet de tren. Peste vreo ora am primit un telefon de la cea care urma sa-mi fie gazda ca sefa lor le daduse liber tuturor asa din senin sa plece acasa si urma sa vina imediat ca sa ne putem intalni si sa vad locul in care urma sa ma mut si sa convenim asupra detaliilor financiare.
Cu voia lui Dumnezeu si cu ajutorul Sfantului Nectarie am vazut locuinta, mi-a placut si casa si gazda, am cazut de acord si financiar. Chiar in fata blocului este o statie de troleu de unde am putut lua un troleu ce mergea direct la gara fara sa mai schimb alte mijloace de transport. Am ajuns la gara cu 10 minute inainte sa plece trenul.
Iata ce inseamna purtarea de grija a lui Dumnezeu. Am semnat contractul de munca si mi-am gasit si locuinta in aceeasi zi exact la pretul dorit de mine.
Nu pot decat sa spun: “Slava lui Dumnezeu intru Sfintii Sai.”

Precizez ca pe parcursul acestei dificile incercari pe care mi-a dat-o Dumnezeu ca sa ma smereasca m-am rugat si altor sfinti care cu siguranta m-au ajutat si ei prin rugaciunile lor. Acestia sunt: Sfantul Spiridon, Sfantul Nicolae, Sfanta Parascheva, Sfantul Antonie cel Mare, Arhanghelul Mihail si parintele Arsenie Boca.

In principal insa m-am rugat Domnului Iisus Hristos, Maicii Domnului si Sfantului Nectarie, care s-a dovedit cu adevarat un grabnic ajutator.

Multumesc lui Dumnezeu si tututor Sfintilor Lui si Sfintilor Parinti care m-au ajutat cu scrierile lor prin cartile pe care le-am citit si le citesc de atunci incoace.

Am scris cele de mai sus deoarece i-am promis Sfantului Nectarie ca daca ma va ajuta, am sa fac public ajutorul grabnic pe care mi l-a dat, ca sa fie si altora de ajutor in nevoi si intru credinta lor in Dumnezeu.

Romaniuc Loredana Isabelle

Un comentariu:

  1. Aceste trairi trebuie impartasite si celor din jur,si nemijlocit vor veni in ajutorul nemasurat al celor care au nevoie disperata de el.Nu stii niciodata cum povestea ta Va salva un suflet in necaz.Multumim si Doamne Ajuta!

    RăspundețiȘtergere