luni, 7 mai 2012

O carte frumoasa si utila aparuta la editura Doxologia: "Tainele Rugaciunii lui Iisus" de Chumley Norris J.

"Aceasta este taina". Ne-am trezit cu totii foarte devreme dimineata urmatoare pentru un drum foarte, foarte lung la Baia Mare, unde eram programati sa-i luam un interviu Inaltpreasfintiei Sale, Arhiepiscopul Iustinian Chira Maramureseanul, cel mai inalt ierarh al regiunii Maramures. Arhiepiscopul ne-a intampinat in locuinta sa si a avut cateva cuvinte de intampinare pentru Parintele John. "Frate John, a spus, "te asteptam de mult, fiindca sfintia ta ai o sarcina foarte importanta. Ai o misiune: esti un apostol in Lumea Noua si, in general, in lumea apuseana care, mi-e teama, cunoaste prea putin despre lumea rasariteana". Stimulat de intrebarile noastre, Arhiepiscopul Iustinian a vorbit apoi despre rugacine. "Avem trei virtuti: postirea, facerea de milostenii si rugaciunea", a zis el. "Despre aceasta se vorbeste in Evanghelia dupa Matei, capitolul 6. Dar dintre acestea rugaciunea este cheia. Este un mijloc de a dobandi legatura directa cu Dumnezeu... Putem afirma ca rugaciunea este virtutea virtutilor". A continuat: "In viata liturgica a Bisericii Ortodoxe Romane exista un imn foarte important care spune Toata grija noastra sa o lepadam. Cand ajungi in launtrul tau si te descotorosesti de orice grija lumeasca, unesti toate puterile tale intelectuale si spirituale; esti constient ca nu vorbesti in desert, ci vorbesti cu o persoana care este iubire si devii constient ca Dumnezeu este prezent. Nu Il vad cand ma rog, ci Il cunosc. Inteleg ca El ma asculta. Aceasta ar trebui sa invete oamenii de astazi, fiindca oamenii au uitat sa se roage". "Asadar, daca un novice mi-ar cere sa-l invat Rugaciunea lui iisus, as spune: "Incepe cu primul pas; spune, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma! si spune-o neincetat cand mergi la lucru sau la serviciu sau cand conduci. Spune-o pana cand devine un obicei. Apoi opreste-te sa o mai zici (cu gura) si incepe sa o spui in tacere, numai in gandurile tale". Gandul in sine devine o rugaciune cand zici Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma. Toate gandurile straine sunt lasate la o parte. Mintea nu mai este absorbita de preocuparile zilnice. Acum incepi sa ai ganduri curate, iar gandurile curate exercita o influenta catre inima, iar inima incepe sa se schimbe. Aceasta este taina", a concluzionat Arhiepiscopul Iustinian. "Acesta este misterul". Arhiepiscopul a spus toate acestea in romana sa grabita si desi nu am putut intelege nici un cuvant (pana ce raspunsul sau mi-a fost tradus), am incercat sa intuiesc ceea ce spunea. Poate ca el si-a dat seama de intentia mea fiindca, deodata, si-a intins mana si a luat-o pe a mea, iar cealalta mana si-a pus-o pe pieptul meu. Am simtit imediat o prezenta autentica si puternica a lui Dumnezeu curgand prin mine. Profund miscat, am inceput sa plang. Cartea e tradusa de Dragos Dasca.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu